پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181945
مرده‌ها هم يارانه مي‌گيرند!
تاریخ انتشار : 1394/04/03 10:36:13
نمایش : 1151
آمار اعلام شده از سخنگوي دولت درباره تعداد يارانه بگيران، انصرافي‌ها و البته اظهارات وزير کار مبني بر حذف ۲۰۰ هزار نفر از فهرست يارانه بگيران نشان ميدهد که کماکان اموات هم يارانه ۴۵۵۰۰ توماني را دريافت مي کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هفته گذشته بود که براي اولين بار محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت تعداد دقيق يارانه بگيران را به خبرنگاران اعلام کرد که براساس اين آمار در خردادماه ۷۶ ميليون و ۵۷ هزار و ۴۳۰ نفر يارانه ۴۵۵۰۰ توماني را دريافت کرده اند.


رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي که سه شنبه هر هفته بعنوان سخنگوي دولت به جمع خبرنگاران مي آيد در نشست اين هفته خود اعلام کرده که ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از دريافت يارانه انصراف داده اند!


گفتني است که اگر اين دو آمار را در کنار آمار تعداد حذف شده ها از فهرست يارانه بگيران قرار دهيم به جزئياتي جديد از تعداد يارانه بگيران در جامعه آماري کشور خواهيم رسيد.


قبلاً علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرده بود که ۲۰۰ هزار نفر از فهرست يارانه بگيران خط خورده اند هرچند اين آمار از سوي نمايندگان مجلس کمتر و بيشتر اعلام مي شود ولي در اين گزارش آمار اعلام شده از سوي دولت مستند مي باشد.


بنابراين اگر آمار دقيق يارانه بگيران، انصرافي‌ها و حذف شدگان را در کنار جمعيت ايران قرار دهيم مشخص مي شود که با احتساب حذفي‌ها و انصرافي‌ها مجموع يارانه بگيران ۷۸ ميليون و ۵۶۰ هزار نفر بوده اند.


اين درحالي است که طبق اعلام مرکز آمار جمعيت ايران تا ساعت ۱۵:۰۰ روز سه شنبه دوم تيرماه معادل ۷۸,۴۴۲,۸۶۱ نفر بوده است! بنابراين مي توان گفت که در فهرست يارانه بگيران کماکان اسامي اموات نيز وجود داشته است!


نوبخت البته در توضيح اين تناقض آماري گفته است که " اين که جمعيت ۷۷ ميليون است و ۷۶ ميليون نفر يارانه دريافت مي کنند دو علت دارد. سال گذشته که مجددا ثبت نام انجام شد ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر انصراف دادند، علاوه بر آن هر ماه هم ۱۱-۱۰ هزار نفر انصراف مي دادند از سوي ديگر ما با افزايش جمعيت مواجهيم و در هر سال بيش از يک ميليون نفر به جمعيت ايران اضافه مي شود".
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html